Σελίδες

29/1/07

Ο Πελεκάνος

Του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ

Σκηνοθεσία: Νίκου Μαστοράκη
Μετάφραση: Μαργαρίτας Μέλμπεργκ
Σκηνικά-κοστούμια: Εύας Μανιδάκη
Φωτισμοί: Κατερίνας Μαραγκουδάκη.
Παίζουν: Γιώργος Πυρπασόπουλος, Εύη Σαουλίδου, Αργύρης Ξάφης, Ελένη Κοκκίδου.

Θέατρο του Νότου/Αμόρε-Εξώστης

Ο Strindberg ως ολίγον διαταραγμένη προσωπικότητα και ελαφρά μισογύνης, εμπνεύστηκε συχνά από τον πόλεμο των φύλων--που ακόμη μαίνεται ολούθε γύρω μας. Ο Πελεκάνος/The Pelican(1907) έχει παρόμοιο feeling και ανήκει σε μια σειρά θεατρικών έργων δωματίου που έγραψε μέσα σε μια δίνη αισθημάτων μίσους και πάθους εκείνη την αποφράδα χρονιά του '07. Προσωπικά ξεχωρίζω κυρίως τη Σονάτα των Φαντασμάτων και την Καταιγίδα, αλλά όλα χαρακτηρίζονται από υποβόσκουσα και σταδιακά αυξανόμενη ένταση που καταλήγει σε ξέσπασμα.(Δείτε και μόνοι σας)

Η Φιλαρέτη Κομνηνού είναι μοναδική στο να υποδύεται ηρωίδες του Στρίντμπεργκ, αυτό τουλάχιστον το ξέρω, αλλά αν η Σαουλίδου είναι εξίσου καλή, δυστυχώς δε θα καταφέρω σύντομα να μάθω. Καθόλου σύντομα, αφού η τακτική του Αμόρε φαίνεται να είναι αρκούντως εχθρική στους ταπεινούς πλην τίμιους κατόχους ατέλειας—λες και έχει ανάγκη δλδ ειδικά τα δικά μας ευρώ για να πάει μπροστά. Ύστερα από χίλιες βόλτες με ταξί στους δρόμους της μεταμεσονύχτιας Αθήνας Παρασκευή βράδυ, κανένας από τους δύο απεσταλμένους μας( ένας εκ των οποίων εγώ) δεν κατάφερε να πείσει τη στραβωμένη ταμία να του δώσει το μαγικό χαρτάκι που θα του επέτρεπε να ανέβει τη βαριά δρύινη σκάλα για να δει την τόσο, μα τόσο πια sold-out παράσταση.

Έρχονται ενίοτε κάτι μαύρες μέρες, που ξαναθυμάμαι ότι η τέχνη σχετίζεται πιο άμεσα με το χρήμα απ’ όσο θέλω να πιστεύω. Και αυτό με πληγώνει αφάνταστα. Κρίμα που το Αμόρε πια θα με ξινίζει εξαιτίας της ανωτέρω συνειρμικής διαδικασίας.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Imoun ki egw tin Paraskeui to vrady sto Amore gia ton Pelekano, kai nomizw ta sxolia sou einai adika. Sta perissotera theatra tis ateleies tis dinoun sto telos, afou perasoun prwta ta eisitiria. Kati tetoio einai dikaiologimeno, kai malista ston exwsti, pou oi theseis einai etsi ki alliws periorismenes. Ehw ki egw ateleia kai katafera na mpw stin parastasi tis Paraskeuis. Afou isoun k iesy ekei, tha thymasai oti ypirhe lista anamonis akoma kai gia ta eisitiria. Eiha afisei to onoma mou apo to tilefwno gia na mpw se lista anamonis gia tis ateleies, ki egw ekana megalo dromo gia na paw sto theatro afou menw poly makria. Tin epomeni fora loipon, tha sou proteina na pareis tilefwno kai na afiseis to onoma sou, afou ontws i parastasi einai sxedon sold out, kai dikaiws kata ti gnwmi mou. Pigainw sto Amore polla xronia kai malista me ateleia, kai den ehw synantisei pote exthriki diathesi, isa isa.

antigonos είπε...

emeis den enimerothikame gia tpt apo osa les otan tilefonisame, para mono pirame ti diavevaiosi oti tha boume, an pame. pragma pou den egine, fisika, giati o,ti eisitirio irthe meta apo mas kai mehri last minute protimithike, mehri na min iparhei pia oute skalaki gia ateleies. kai stis dodekamisi no option but taxi gia spiti kai pikri gefsi sto stoma.

Ανώνυμος είπε...

Den eipa oti enimerwthika gia kati otan pira tilefwno, moni mou zitisa na afisw to onoma mou gia ti lista anamonis, kathws to ehw kanei kai se alla theatra. Kata ti gnwmi mou, einai dikaiologimeno opws eipa na pairnoun proteraiotita ta eisitiria eis varos twn ateleiwn, parolo pou ehw ki egw ateleia. Epiheiriseis einai kai ta theatra. I thesi tou Amore safws kai dyskoleuei tin prosvasi s'auto, kai katalavainw tin apogoiteusi sou pou telika den eides tin parastasi. Auto pou thewrw adiko ap'ta sxolia sou einai i pepoithisi sou oti to Amore einai kata twn ateleiwn, kati pou mporw na se diavevaiwsw oti den isxyei. Kai malista mou kanei entypwsi auto pou les gia to Amore, ti stigmi pou alla theatra den dexontai ohi mono ateleies alla oute kan foititika eisitiria se orismenes parastaseis.

antigonos είπε...

ta alla theatra pou anafereis den apefthinontai omos akrivos se koino me anazitiseis, opote den kano ton kopo na matho an dehontai i ohi. oso gia tin periergi taktiki tou amore den einai apokleistika diki mou diapistosi.

Ανώνυμος είπε...

Telospantwn, den nomizw oti ehei noima na synehisoume tin kouventa, afou ki egw den mporw na apantisw se asafi sxolia "oso gia tin periergi taktiki tou amore den einai apokleistika diki mou diapistosi." Tosa xronia pou paw sto Amore me ateleia den ehw synantisei pote kanena provlima. Oso gia ta alla theatra, pou les oti apeuthynontai se "allo" koino, eimai tis gnwmis oti to koino tis Athinas einai mikro koino etsi ki alliws, opote den symfwnw me ton diaxwrismo auto. Den tha'prepe na yparxei to kritirio tou ergou gia to an tha dextei i ohi to theatro ateleies. Pisteuw oti ola ta theatra anexairetws tha'prepe na dexontai ateleies, kai ohi mono ta theatra me koino me "anazitiseis". Egw prospathw na pigainw sxedon se ola ta theatra alla kati tetoio den ginetai logw tou thematos pou anefera me tis ateleies. To oti pigainw sto Amore den mou apagoreuei na paw kai sto "Apothiki" pou leei o logos, gia na sximatisw apopsi. Anyway, elpizw tin epomeni fora (an yparxei) na eheis megalyteri tyhi.