Έντονο ενδιαφέρον παρατηρείται τα τελευταία χρόνια προς μια πλευρά του νεοέλληνα σχετικά παραμελημένη. Η έντονη περσόνα του Χριστόδουλου και κατά πάσα πιθανότητα και οι διαβουλεύσεις και σκάνδαλα στους κόλπους της Εκκλησίας ταρακούνησαν την κουρασμένη θρησκευτικότητα των ομοεθνών μας. Παρωδίες των ιστορικών δεδομένων της χριστιανικής θρησκείας πήραν τη μορφή θεατρικών έργων: δυο γνωστά είναι το Θείο Βρέφος και το Εκεί, εκεί στην Κόλαση, που έκαναν πρεμιέρα πέρυσι, και η επιτυχημένη πορεία τους συνεχίζεται και φέτος. Είναι βέβαια και ο προβληματισμός για τον Δεκάλογο, με συνειρμικές και σκοτεινές mise en scene στην Πειραματική των καταπιεστικών εντολών του Υψίστου. (Τίποτα δεν έχουμε δει ακόμη για την τρέχουσα καθημερινότητα της Ελληνικής Εκκλησίας, να μια καλή ιδέα προς εκμετάλλευση).
Το εν λόγω Θείο Βρέφος, έφερε πέρυσι τους πιστούς στα πρόθυρα εμπρησμού, όμως τελικά το Θέατρο του Νέου Κόσμου γλίτωσε, ευτυχώς, από το ιερό μένος τους. Δε γλίτωσε πάντως τη μήνυση με κατηγορία ότι προσβάλλει τα θεία, και φέτος επανέρχεται δριμύτερο (και σε βελτιωμένη έκδοση) για να διασκεδάσει όσους δεν πρόλαβε. Και μάλιστα σε ένα dance χώρο, το Club 22, που με τη διαρρύθμισή του —σκάλες, κάγκελα, πολλά επίπεδα— εξυπηρετεί τα τρεχαλητά και τα χορευτικά της ομάδας.
Βασικός ήρωας της καλαίσθητης παρωδίας είναι ο Αντώνης, που θέλει να γίνει Θείο Βρέφος στη θέση του Θείου Βρέφους. Ο Αντώνης γεννήθηκε στην διπλανή φάτνη με το Χριστούλη και φιλοδοξεί και αυτός να λάβει εύσημα σωτήρα. Προσπαθεί να εφεύρει τα...Αντωνούγεννα και να αποκτήσει κι αυτός πολλούς μαθητές, όμως οι ψαράδες έχουν ταρίφα για τέτοιες εξυπηρετήσεις και δεν παίρνουν από λόγια. Οι γονείς του μοχθούν να τον συμμαζέψουν, αλλά μετά από οικονομικές δυσκολίες η μητέρα του αποφασίζει να πουλήσει τα θαυματουργά σοσόνια και μερικά θαυματουργά CD του γιου της. Ο Φύλακας Άγγελος του Αντώνη, ένα θηλυκό που ενδυματολογικά ομοιάζει περισσότερο με τον Εξολοθρευτή Άγγελο —ξανθή μακριά κώμη και κατάμαυρα ρούχα με ένα tick kinky αισθητικής— προσπαθεί εξίσου σκληρά να τον βγάλει από τον κακό το δρόμο, αλλά το μόνο που καταφέρνει είναι να τον ερωτευτεί παράφορα. Μοναδικό κωμικό ταλέντο η ηθοποιός που ερμηνεύει το Φύλακα Άγγελο και πολλούς άλλους ρόλους(δυστυχώς, δεν κατάφερα να εντοπίσω το όνομά της).
Τα κοστούμια και δη οι περούκες (άσπρες, φούξια, πορτοκαλί, πράσινες) είναι από τα πιο διασκεδαστικά εξωτερικά στοιχεία της παράστασης—ύστερα βέβαια από τους ηθοποιούς. Μόνο εδώ κατάλαβα ότι η περούκα δίνει άλλη χάρη στην παρωδία, τόσο που πρέπει να καθιερωθεί ως απαραίτητο συστατικό της. Οι ηθοποιοί χαίρονται πολύ που μας έχουν συνένοχους στα ανίερα σχέδιά τους, και το δείχνουν. Οι συντελεστές ανήκουν στην Εταιρεία Θεάτρου Sforaris με θητεία στο Τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου και έχουν πολλή όρεξη, βρήκαν μέχρι και σκιτσογράφο( τον Γρηγόρη Ψαλτάκη) να αποτυπώσει κάθε χαρακτήρα με χρωματιστά μελάνια στο χαρτί. Κυκλοφορεί το πρόγραμμα της παράστασης, καθώς και κονκάρδες με τους γουστόζικους χαρακτήρες: αγγελάκια, η Σαλώμη, οι γονείς του θείου Βρέφους, η Ναζωρέτα που παίζει ρόλο Ιούδα και άλλοι πολλοί.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά-κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου
Μουσική: Αννα Λάκη
Στίχοι τραγουδιών: Γιάννης Καλαβριανός
Φωτισμοί: Κανέλλος Φωτογιαννόπουλος
Χορογραφία: Χρήστος Θεοδωρίδης
Παίζουν: Αννα Ελεφάντη, Χρήστος Θεοδωρίδης, Γιάννης Καλαβριανός, Μαρία Κοσκινά, Αναστασία Μποζοπούλου
Club 22
Aκαδημίας και Ζωοδόχου Πηγής 3, 210-9222244
1 σχόλιο:
Η ταυτότητα του Φύλακα Άγγελου εξακριβώθηκε: η Μαρία Κοσκινά είναι αυτή που με εξέπληξε (Βάσω, thanx for the info)
Δημοσίευση σχολίου